Objectius
per a vocabulari d’especialitat
|
Continguts
|
Criteris
d’avaluació
|
Competències
|
Analitzar i expressar enunciats de problemes amb paraules pròpies
|
Lectura
comprensiva de l’enunciat.
Expressió
de l’enunciat amb paraules pròpies.
Explicació
oral o escrita del procés seguit en la resolució de
problemes
|
Analitzar
enunciats de problemes relacionats amb
objectes,
fets i situacions de l’entorn pròxim utilitzant estratègies
com
l’expressió de l’enunciat amb paraules pròpies.
|
CMCT
CCLI
CAA
|
Utilitzar vocabulari de l'àrea del nivell educatiu.
|
Problemes orals, gràfics i escrits.
|
Reconéixer
i utilitzar el vocabulari de l’àrea del nivell
educatiu
quan treballa amb els seus companys en activitats
cooperatives
i per a explicar el procés seguit quan realitza les
tasques
d’aprenentatge.
|
CMCT
CCLI
CAA
|
Utilitzar vocabulari de l'àrea del nivell educatiu adequat.
|
Camps
semàntics per a ampliar i consolidar la terminologia
específica
de l’àrea.
|
Reconéixer
i utilitzar el vocabulari de l’àrea del nivell
educatiu
quan treballa amb els seus companys en activitats
cooperatives
i per a explicar el procés seguit quan realitza les
tasques
d’aprenentatge.
|
CMCT
CCLI
CAA
|
Buscar , seleccionar i processar informació utilitzant l'escritura.
|
Resum
i presentació d’informació per mitjà d’un text utilitzant els
connectors
i el vocabulari conceptual de forma adequada, posant
especial
atenció en els estils de lletra, títols, puntuació i ortografia
correcta.
|
Buscar
i seleccionar informació de manera guiada en
diferents
mitjans de forma crítica a la seua validesa sobre els
coneixements
i processos que es treballen en el nivell educatiu,
registrar-la
en paper de forma acurada.
Processar i organitzar la informació utilitzant
l’escriptura
per mitjà de llistes, taules, gràfics... , i
presentar la informació obtinguda forma correcta, en paper i
digitalment.
|
CD
CAA
CCLI
|
Llegir i escriure el nombres i vocabulari matemàtic.
|
Nom i grafia dels nombres fins a quatre
xifres. Vocabulari matemàtic.
|
Llegir
i escriure el valor de nombres naturals fins a quatre
xifres
i fraccions, en situacions de caràcter numèric d’aula i
personals,
com ara fullets informatius publicitaris...,
amb la intenció de comparar i interpretar la
informació
d'estos nombres utilitzant monedes, palets, etc. i
qualsevol
material didàctic adequat a la seua maduresa.
|
CMCT
CCLI
CSC
|
Explicar oralment algoritmes, suma, resta, etc.
|
Explicació
verbal del procés seguit en càlculs mentals per
qualsevol
estratègia personal.
|
Explicar
oralment i/o per escrit
(algoritmes
escrits) el procés seguit.
|
CMCT
CCLI
CAA
CSC
|
Nomenar unitats de mesura, aparats i angles.
|
Utilització
del vocabulari adequat per a interpretar i transmetre
informacions
sobre mesuraments.
|
Identificar i nomenar unitats de mesures, aparats i
angles.
|
CMCT
CCLI
CSC
|
Reproduir el vocabulari de polígons i les seues característiques.
|
Identificació
i denominació de polígons d'acord amb el nombre de
costats.
|
Classificar
i reproduir els polígons i el vocabulari adequat a la seua maduresa, per a
identificar-
los
en l'entorn més pròxim.
|
CMCT
CCL
|
Reproducir el vocabulari de prismas
|
Vocabulari
de prismes, figures geomètriques etc.
|
Classificar
cossos geomètrics utilitzant el vocabulari adequat a la
seua
maduresa, per a identificar-los en el seu entorn pròxim.
|
CMCT
CCLI
|
Utilitzar llenguatge prpoi de l'atzar.
|
Utilitzar
llenguatge propi de l’atzar: molt probable, probable, poc
probable,
possible i impossible.
|
Predir
el resultat d’experiències simples de probabilitat utilitzant les expressions molt probable,
probable, poc
probable,
possible i impossible per a comparar entre diferents
successos
d’experiències de l’atzar.
|
CMCT
CCLI
|
CCLI: Competència comunicació lingüística.
CMCT: Competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia.
CD: Competència digital.
CAA: Competència aprendre a aprendre.
CSC: Competències socials i cíviques.
SIEE: Sentit d’iniciativa i esperit emprenedor.
CEC: Consciència i expressions culturals.
El criteri per a la temporalització ha consistit en distribuir cinc activitats, una activitat de reforçament , una d'ampliació i una tasca per a l'avaluació final per a les pròximes dos setmanes de classe aproximadament, ja que aquestes podran variar segon el ritme de l'alumnat. Les activitats es distribuiran en quatre sessions setmanals de quaranta- cinc minuts.
Les activitats que treballen el vocabulari d'especialitat seran principalment; analitazar i expressar el vocabulari de l'àrea de manera oral i escrita, llegir, parlar i escriure, raonar, jugar , és a dir, aprendre la llengua usant-la.
Metodologia
La intervenció educativa ha de dirigir-se fins aspectes experiencials que contribueixin al sentit de iniciativa i espírit per aprendre a aprendre ; l'alumnat ha d'aprendre matemàtiques utilitzant-les en contextos relacionats amb la situació de la vida diaria per adquirir progresivament coneiximents més complicats amb experiències i coneiximents previs. A més ha de ser una metodologia que promogui l'aprenentatge per competències perquè d'aquestes depèn l'èxit professional, personal i social de l'alumnat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario