sábado, 6 de febrero de 2016

programació


Objectius per a vocabulari d’especialitat
Continguts
Criteris d’avaluació
Competències
 Analitzar i expressar enunciats de problemes amb paraules pròpies
Lectura comprensiva de l’enunciat.
Expressió de l’enunciat amb paraules pròpies.
Explicació oral o escrita del procés seguit en la resolució de
problemes

Analitzar enunciats de problemes relacionats amb
objectes, fets i situacions de l’entorn pròxim utilitzant estratègies
com l’expressió de l’enunciat amb paraules pròpies.

CMCT
CCLI
CAA

 Utilitzar vocabulari de l'àrea del nivell educatiu.
Problemes orals, gràfics i escrits.
Reconéixer i utilitzar el vocabulari de l’àrea del nivell
educatiu quan treballa amb els seus companys en activitats
cooperatives i per a explicar el procés seguit quan realitza les
tasques d’aprenentatge.

CMCT
CCLI
CAA

 Utilitzar vocabulari de l'àrea del nivell educatiu adequat.
Camps semàntics per a ampliar i consolidar la terminologia
específica de l’àrea.

Reconéixer i utilitzar el vocabulari de l’àrea del nivell
educatiu quan treballa amb els seus companys en activitats
cooperatives i per a explicar el procés seguit quan realitza les
tasques d’aprenentatge.

CMCT
CCLI
CAA

 Buscar , seleccionar i processar informació utilitzant l'escritura.
Resum i presentació d’informació per mitjà d’un text utilitzant els
connectors i el vocabulari conceptual de forma adequada, posant
especial atenció en els estils de lletra, títols, puntuació i ortografia
correcta.

Buscar i seleccionar informació de manera guiada en
diferents mitjans de forma crítica a la seua validesa sobre els
coneixements i processos que es treballen en el nivell educatiu,
registrar-la en paper de forma acurada. Processar i organitzar la informació utilitzant
l’escriptura per mitjà de llistes, taules, gràfics... , i
 presentar la informació obtinguda forma correcta, en paper i
digitalment.

CD
CAA
CCLI
 Llegir i escriure el nombres i vocabulari matemàtic.
Nom i grafia dels nombres fins a quatre xifres. Vocabulari matemàtic.
Llegir i escriure el valor de nombres naturals fins a quatre
xifres i fraccions, en situacions de caràcter numèric d’aula i
personals, com ara fullets informatius publicitaris..., amb la intenció de comparar i interpretar la
informació d'estos nombres utilitzant monedes, palets, etc. i
qualsevol material didàctic adequat a la seua maduresa.

CMCT
CCLI
CSC

 Explicar oralment algoritmes, suma, resta, etc.
Explicació verbal del procés seguit en càlculs mentals per
qualsevol estratègia personal.

Explicar oralment i/o per escrit
(algoritmes escrits) el procés seguit.

CMCT
CCLI
CAA
CSC

 Nomenar unitats de mesura, aparats i angles.
Utilització del vocabulari adequat per a interpretar i transmetre
informacions sobre mesuraments.

Identificar i nomenar unitats de mesures, aparats i angles.
CMCT
CCLI
CSC

 Reproduir el vocabulari de polígons i les seues característiques.
Identificació i denominació de polígons d'acord amb el nombre de
costats.

Classificar i reproduir els polígons i el vocabulari adequat a la seua maduresa, per a identificar-
los en l'entorn més pròxim.

CMCT
CCL

 Reproducir el vocabulari de prismas
Vocabulari de prismes, figures geomètriques etc.

Classificar cossos geomètrics utilitzant el vocabulari adequat a la
seua maduresa, per a identificar-los en el seu entorn pròxim.

CMCT
CCLI


 Utilitzar llenguatge prpoi de l'atzar.
Utilitzar llenguatge propi de l’atzar: molt probable, probable, poc
probable, possible i impossible.

Predir el resultat d’experiències simples de probabilitat  utilitzant les expressions molt probable, probable, poc
probable, possible i impossible per a comparar entre diferents
successos d’experiències de l’atzar.

CMCT
CCLI



CCLI: Competència comunicació lingüística.
CMCT: Competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia.
  CD: Competència digital.
CAA: Competència aprendre a aprendre.
CSC: Competències socials i cíviques.
  SIEE: Sentit d’iniciativa i esperit emprenedor.
CEC: Consciència i expressions culturals. 
El criteri per a la temporalització ha consistit en distribuir cinc activitats, una activitat de reforçament , una d'ampliació  i una tasca per a l'avaluació final per a les pròximes dos setmanes de classe aproximadament, ja que aquestes podran variar segon el ritme de l'alumnat. Les activitats es distribuiran en  quatre sessions setmanals de quaranta- cinc minuts.

Les activitats que treballen el vocabulari d'especialitat seran principalment;  analitazar i expressar el vocabulari de l'àrea de manera oral i escrita, llegir, parlar i escriure, raonar, jugar , és a dir, aprendre la llengua usant-la.
Metodologia 
La intervenció educativa ha de dirigir-se fins aspectes experiencials que contribueixin al sentit de iniciativa i espírit per aprendre a aprendre ; l'alumnat  ha d'aprendre matemàtiques utilitzant-les en contextos relacionats amb la situació de la vida diaria per adquirir progresivament coneiximents més complicats amb experiències i coneiximents previs. A més  ha de ser una metodologia que promogui l'aprenentatge per competències perquè d'aquestes depèn l'èxit professional, personal i social de l'alumnat.


 



No hay comentarios:

Publicar un comentario