viernes, 5 de febrero de 2016

Descripció alumnat

Aquesta seqüència està dirigida a l'alumnat de 3r curso d'educació primària, el qual es caracteritza per ser una etapa de consolidació de la socialització, l'autoestima i el desenvolupament del coneiximent cognitiu i metacognitiu, per tant hem de donar-li les eines adequades per a aquesta consolidació.

Es tracta d'un centre públic amb doble línea, el centre compta amb les sales habituals d'uso: patis de jocs diferenciats per a infantil  i primària, pista esportiva, gimnàs, aula de música, informàtica, biblioteca i usos múltiples ( psicomotricitat, vídeo, projeccions...). L' equip docent és en gran mesura definitiu en el centre que dóna gran estabilitat als programes educatius. En totes les etapes educatives el binomi família- escola ha de mantenir-se unit i articulat, per això hem de realitzar activitats en comú, reunions per a unir criteris, entrevistes, etc.
El centre està situat en una població a l'interior d' Alacant. Aquesta té vint mil habitants, la qual ha crescut per la immigració. El barri on s'ubica té edificis de tres altures com a màxim amb zones esportives, parcs i amb bones comunicacions. La població és de classe mitjana. Aquestes característiques determinen el perfil de l'alumnat que ets caracteritza per ser autòctons amb nivell sociocultural mig i amb famílies que participen dins del centre, la resta un 5% d'alumnat és estranger i amb dificualtats econòmiques. Aquestos tenen dificultats amb l'idioma durant els primers mesos en nostre país.
És una aula que representa la realitat del centre, vint -i -cinc alumnes, dels quals dos són estrangers, però ja coneguen l'idioma de la comunitat valenciana i estan integrats en el grup. El grup  treballa de forma grupal i individual, utilitzant diferents opcions metodològiques: racons, tallers...

Els plans d'ensenyament  de la llengua valenciana; existeix un programa d'immersió ( línea en valencià) PIL i un d'incorporació progressiva, és a dir, a més de l'assignatura de llengua valenciana als primers cursos de primària s'impart al 3r curso l'àrea de coneiximent del medi també en aquesta llengua. Amb la nova llei, LOMQE, aquestos plans s'anomenen PPEV ( plan plurilingüe d'ensenyament en valencià) , la llengua vehicular és el valencià i a més s'incorpora una llengua més el anglés i PPEC (plan plurilingüe d'ensenyament en castellà),llengua vehicular castellà. El plan utilitzat per aquest centre és el PPEV, perquè aquesta llengua no  siga minoritzada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario